ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

23. apríla 2019

Výlet na Moravu I.


Presne pred týždňom som nasadla ráno do vlaku na trati Bratislava - Praha, z ktorého som vystúpila v prvej stanici, čiže v moravskom meste Břeclav. Toto mesto na južnej Morave som dovtedy poznala len ako železničnú stanicu, cez ktorú prechádza vlak do Brna alebo do Prahy.

Stanica, kde som vystúpila, je momentálne celá v rekonštrukcii. Najprv som si ju poriadne zo všetkých strán prešla, aby som pri ceste späť vedela, kam mám ísť. Až potom som sa vybrala do mesta. Prvé, čo ma zaujalo, bol tento parkovací dom pre bicykle. Videla som ho predtým v televízii, ale nepamätala som si mesto, v ktorom sa nachádza.


Prešla som parkom, ktorý je v blízkosti železničnej stanice a z parku som sa dostala na ulicu, ktorou som ďalej kráčala k rieke Dyje. Za riekou mala byť turistická informačná kancelária, do ktorej som mierila, aby som si odtiaľ vzala so sebou zopár informácií a mapku mesta.


Hlava kričiaceho muža.






Približne po kilometri chôdze som prišla na ulicu s názvom U Tržiště, kde na prvom poschodí  Lichtenštajnského domu sídli turistická informačná kancelária. Hneď v jeho susedstve sa nachádza synagóga. Okrem inštalácie stálych múzejných expozícií z histórie tunajšej židovskej obce a mestá Břeclavi slúži aj ako galéria výtvarného umenia, koncertná sála a dejisko najrôznejších akcií. Je prevádzkovaná Mestským múzeom a galérií Břeclav.V kancelárii mi odporúčali jej prehliadku, ale ja som sprievodkyňu, s ktorou sa tam dalo dostať, nevyhľadala. Keď som zistila, že prehliadka trvá až 40 minút a že najbližšia začne až o dvanástej, vybrala som sa ďalej. Mala som namierené do časti Břeclav Poštorná.



Cestou tam som prechádzala aj popri novom modernom kostole. Je to kostol sv. Václava, s výstavbou ktorého sa začalo v roku 1992. Kostol sa nachádza na námestí, na mieste pôvodného barokového kostola z polovice 18. storočia.
 


Po necelom ďalšom kilometri som prechádzala po moste, z ktorého ma upútali spustnuté budovy bývalého mlyna. Vybrala som sa po brehu Mlýnskeho náhonu bližšie a odtiaľ bol už len kúsok k břeclavskému zámku. Počiatky zámku v Břeclavi siahajú do 11. storočia, kedy bol v jeho miestach po roku 1041 vybudovaný pohraničný hrad. V roku 1534 panstvo kúpili bratia zo Žerotína, za ktorých bol starý hrad prestavaný v renesančný zámok. Dostupná je len vyhliadka z veže, ale ja som sa o ňu nezaujímala.









 Od zámku som to mala do Poštornej ešte približne ďalší kilometer.




Mojím cieľom bol kostol  Navštívenia Panny Márie a jeho bezprostredné okolie. Je to novogotický farský chrám postavený v rokoch 1895 - 1898. Na stavbu bol použitý materiál z miestnych keramických závodov (vtedy sa jednalo o kniežaciu tehelňu) a bolo použitých na 200 druhov tehál, dlaždíc, tvaroviek a glazované keramické krytiny.





V záhrade kostola stojí aj socha sv. Jána Nepomuckého, ktorá bola vlastne jedným z dôvodov, prečo som sa na tento výlet vybrala. Viac foto TU.


Neďaleko kostola som asi po polhodinke čakania nastúpila na autobus, ktorým som sa odviezla do známej obce Lednice vzdialenej od Břeclavi niečo cez desať kilometrov. O tom však až nabudúce.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára