ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

6. januára 2018

Najznámejšia viedenská tržnica


Ako som už spomenula v predošlom príspevku, toto miesto vo Viedni som do novembra minulého roku nikdy nenavštívila. Jednak preto, že predtým som bola vo Viedni v sobotu asi len raz a to bolo v predvianočnom období, takže som sa vtedy zamerala hlavne na vianočné trhy. Hoci je trh otvorený od pondelka do soboty, o sobote píšem preto, že to je deň v týždni, kedy sa tam  oplatí najviac ísť.

V poslednom príspevku som sa s vami rozlúčila na mieste, ktoré bolo už len niekoľko metrov od Naschmarktu, ako hovoria tejto tržnici Viedenčania. Nachádza sa v 6. viedenskom obvode a s jeho 2,3 hektárovou rozlohou je najväčším trhom vo Viedni. Toto miesto je nazývané aj bruchom Viedne. Viedenská tržnica oslávila v septembri 2016 sté výročie od svojho vzniku. V roku 1916 bola dokončená a otvorená táto tržnica, hoci už v osemnástom storočí na týchto miestach predávali poľnohospodári svoje produkty. 

Aj keby som bola k prvým stánkom trhu prišla poslepiačky, dovtípila by som sa, že sa tam predávajú ryby. Množstvo rýb. Nielen mrazených a čerstvých, ale aj sušených a taktiež rôzne rybie produkty. Určite to neboli iba ryby, ktoré boli ulovené v rakúskych vodách. 




Ďalej sa už miešali stánky s rozličnými potravinami, zeleninou, ovocím, pochutinami, sladkosťami a neviem čím všetkým. Bola som už na rôznych trhoch aj v iných mestách, ale taký široký sortiment som ešte na žiadnom z nich nevidela. Aj tu bolo vidieť nielen typické domáce jedlá, zeleninu a ovocie, ale rovnako tak z rôznych kútov sveta. Z trhu si možno nielen odniesť domov suroviny na prípravu jedál, ale dá sa tu aj najesť. Môžete si vybrať nielen z domácich, ale aj z tureckých, čínskych, ruských, japonských a iných špecialít.




 


 





 



Za prívetivého počasia pritiahne trh viac ako 65 000 ľudí týždenne - vrátane turistov. Naschmarkt je vyhľadávaný bod Viedne, ktorý nechýba v žiadnom turistickom sprievodcovi. 



Každú sobotu prichádza ďalších až 15 tisíc ľudí aj na blší trh, ktorý susedí s Naschmarktom. Tu môžete vidieť ponuku rôznych starožitností, aj nepotrebných veci. Vyberiete si tu od porcelánu, krištáľu, lustrov, obrazov, kníh, vinylových platní, ale aj oblečenia, až po historický nábytok. Dokonca som videla aj veľkú ponuku retro fotoaparátov, majiteľ ktorej sa veľmi rozčúlil, keď som si ich vyfotila. Ktovie, že prečo...









Tak čo hovoríte  na toto miesto? Určite ho mnohí poznáte, mnohí ste tam ešte asi nikdy neboli, tak, ako aj ja donedávna. Na internete som našla jednu zaujímavú fotografiu. Pohľad zhora na ulicu, kde sa trh nachádza.

https://derstandard.at/2000043614467/Wiener-Naschmarkt-wird-100-Jahre-alt

Keď kliknete na fotografiu, prekliknete sa na článok, ktorý bol venovaný stému výročiu tejto tržnice.

*****


Na záver tohto článku ešte jeden fakt, čo sa tohto blogu týka.

Týmto príspevkom som začala ôsmu desiatku článkov, v ktorom opisujem moje zahraničné cesty. Keď sa pozerám do administrácie blogu, vidím tam tridsať!! konceptov. Priznám sa, ani sa mi nechce  čítať ich nadpisy a nie ešte písať o miestach, kde som už bola dávnejšie. Veď len spomínanie a spísanie tohto novembrového výletu ma stojí dosť času a námahy. Sama som zvedavá, či sa niekedy aspoň k časti tých konceptov raz vrátim a dokončím ich tak, aby boli vhodné zverejnenia. Sľubujem však, že túto Viedeň dokončím a potom sa dočkáte aj predvianočnej Budapešti.


4 komentáre:

  1. Tržnici s tak velikou nabídkou a i ten bleší trh jsem nikdy nezažila .. to musel být den plný zážitků ... jen tak chodit a kochat se.. tam je snad všechno.
    Osmdesátka.. to je tedy číslo! Věřím, že příprava takových příspěvků musí zabrat moře času. Díky za zveřejnění.
    Hezké dny přeji. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte som zapisovanie výletu do Viedne neskončila. Minimálne jeden, možno dva články z toho by som ešte chcela napísať. Je to naozaj more času, ktoré pri tom strávim, kým si preberiem množstvo fotiek, ktoré si zvyknem priniesť domov. Aj v tomto prípade ich bolo dobre cez päťsto.
      S tým počtom článkov si to pochopila nesprávne. Publikovaných je teraz 71, čiže som len začala ôsmu desiatku.

      Odstrániť
  2. Veľmi sa mi páčia také miesta, a ako vidíte, sú veľmi populárne. Obrázky ukazujú rôzne lahôdky. * Ďakujem za to, že si so mnou. S kolenom ísť na lekára, neváhajte. Najlepšie priania.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Giga, dúfam, že sa na tomto blogu raz objavia aj zápisky z tvojho milovaného mesta, z Krakowa :-)

      Odstrániť