ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

26. júla 2011

Dovolenka na Makarskej


V roku 2009 som využila jeden z posledných letov  leteckej spoločnosti SkyEurope. Už keď som si kupovala letenky, nebola som si istá, či vôbec do Splitu poletím. Spoločnosť mala dlhší čas finančné problémy a zaplatenie leteniek bol pre mňa buď risk, alebo zisk. Keďže na termín, v ktorom som chcela cestovať, už boli letenky z Bratislavy vypredané, kúpila som si ich s odletom z Viedne. No nakoniec bolo všetko ináč.

Len niekoľko dní pred mojím plánovaným odletom nepovolilo kvôli veľkým dlhom viedenské letisko štarty lietadiel spomínanej leteckej spoločnosti. Viedenské lety boli teda z tohto dôvodu presunuté do Bratislavy. A to bola pre mňa výhoda. Nemusela som cestovať do Viedne, stačilo mi zájsť na naše letisko. V deň odletu to už bolo dosť vážne, pretože lety meškali každým dňom viac a viac. Nakoniec sme asi po trojhodinovom meškaní odleteli a uprostred noci sme pristáli v Splite. Tu som mala zabezpečený odvoz autom až na miesto môjho dovolenkového pobytu, teda do mestečka Gradac.

Počas tohto pobytu som prešla mnoho pláží na Makarskej, no v samotnej Makarskej som ešte stále nebola. Na jeden deň som si naplánovala výlet do Dubrovníka. Cestou autobusom tam a naspäť som videla krásne pobrežie. Stále som sa pýtala, čím si to tí Chorváti zaslúžili, že majú toľko prírodných krás. No nemohli by dať kúsok toho ich mora aj nám?

FOTOGALÉRIA GRADAC je TU




Ako som už písala vyššie, počas tejto dovolenky som prvý raz navštívila aj známe mesto v Dalmácii, Dubrovník. Z autubusu som vystúpila v prístave  a keď som si to tam trošku poobzerala, mestskou dopravou som sa presunula do historického jadra mesta a potom aj k moru.

FOTOGALÉRIA z Dubrovníka je TU





Pred koncom dovolenky som zmenila miesto pobytu. Keďže som domov odlietala  zase zo Splitu, ubytovala som sa neďaleko tohto mesta a pobudla som tam dva dni. Jeden deň som venovala prehliadke mesta Split a jeho okoliu a ďalší, čiže posledný deň dovolenky som strávila na pláži v dedine neďaleko letiska.

FOTOGALÉRIA zo Splitu je TU



Dedina, v ktorej som prespala poslednú noc mojej dovolenky a kde som strávila posledný deň na pláži, sa volala  Kaštel Štafilić.

FOTOGALÉRIA  Kaštel Štafilič je TU



Do mojich verejných albumov som nedala všetky fotky, ktoré som nafotila a ktoré sa mi páčili. Rada by som sa ešte v niektorom z ďalších článkov k dovolenkám v Chorvátsku vrátila.


7 komentárov:

  1. ...ten 1500r. olivovník je úžasný:-)
    V jednom záhradníctve pri devínskom kameňolome majú v ponuke 120r. olivovníky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. @Daniela: Vážne? Myslíš to záhradníctvo, ktoré je po ľavej strane cesty, keď sa ide na Devín?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nádhera. Nebyla jsem na podobné dovolené 16 let...Krásné fotky.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @Amelie: Keďže čítam občas tvoj blog, tak viem, že by si si takú dovolenku veľmi zaslúžila. Ale aj tá moja posledná bola už pred dvomi rokmi. Dúfam, že to nedotiahnem až na tých tvojich 16.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krasny prispevok. Skoda, ze si nebola priamo v Makarskej. Malebne mestecko. Ja som si ho velmi zamilovala.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. @Adriana: Ďakujem za návštevu :-) Nemyslela som, že vy kuchári chodíte aj na blogy, ktoré s varením nemajú nič spoločné :-)
    Napriek tomu, že sa hovorí, že Slovenské more je v Chorvátsku, za môjho života som bola v Chorvátsku len päťkrát. Je tam nádherne a keby som mohla, určite by som tam cestovala častejšie. No okolnosti to nedovoľujú :-( Z Makarskej sa pred dvomi dňami vrátil môj syn. Bol tam už druhý rok po sebe a veľmi sa mu tam páčilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Po tohoročnej skúsenosti s fekáliami v mori v Dubrovníku by som tam viac nešla. Maximálne na jednodňový výlet. Lenže to, že mestské kanalizácie ústia odvšade do mora, je tiež známy fakt. Nielen v Chorvátsku :-(
    Zdraví Anna

    OdpovedaťOdstrániť