ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

25. júla 2011

Dovolenka v Chorvátsku


Dovolenková destinácia, do ktorej ročne smeruje asi najviac Slovákov, je Chorvátsko. Krajina na brehu Jadranského mora. Toto more je vlastne lákadlom, kvôli ktorému si Slováci, ale nielen oni, vyberajú za cieľ svojej  letnej dovolenky túto krajinu. 

Do Chorvátska som cestovala prvý raz ešte za čias, kedy to bola Juhoslávia a kedy sa tam len tak jednoducho vycestovať nedalo. Potrebovali ste na to dinárový devízový prísľub. A ten sa hocikomu nepodarilo dostať. My sme to prvý raz skúšali v roku 1984, kedy boli ešte deti malé. Podarilo sa nám ho dostať a začiatkom augusta toho roku sme linkovým autobusom z Bratislavy do Rijeky prvý raz cestovali do tejto prímorskej krajiny.  Strávili sme tam vtedy 15 krásnych horúcich dní.

Do Juhoslávie, vlastne vtedy už do Chorvátska, som znovu cestovala až o niekoľko rokov neskôr. Náhodou sa stalo, že to bolo do toho istého mesta, ako pri našej prvej dovolenke v tejto krajine. Do mesta Crikvenica.  Po dvoch rokoch som znovu dovolenkovala v tejto krajine v istrijskom mestečku Novigrad. Potom nastala na viac  rokov pauza a do Chorvátska som sa vrátila až v roku 2007, kedy som prvý raz cestovala južnejšie, ako to bolo dovtedy. Mojím dovolenkovým miestom sa v tom roku stalo mestečko Gradac, ktoré je na samom južnom konci Makarskej riviéry.  Zhodou okolností som sa do tohto istého mesta vrátila aj o dva roky neskôr.

Počas oboch dovolenkových pobytov som si urobila výlety aj do iných miest Chorvátska. Pri prvom pobyte som bola na ostrove Korčula a o dva roky neskôr som si urobila výlet do  Dubrovníka, Splitu a do okolia tohto mesta. 

Fotografie z dovolenky 2007

G R A D A C
















K O R Č U L A











B A Č I N S K É   J A Z E R Á











4 komentáre:

  1. Ja som bola v Chorvátsku iba raz a verím, že sa tam ešte dostanem. Ťahá ma to tam možno aj preto, že pravdepodobne máme chorvátskych predkov:-)Išli sme autom z Makarskej do Dubrovníka a srdce som nechala v údolí Neretvy.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. @Daniela: Ďakujem za komentár, už som si myslela, že si niekde odcestovaná. Ver, aj ja verím, že táto moja terajšia situácia sa raz zmení a budem znovu cestovať a nie iba spomínať nad fotkami. V Chorvátsku a nielen tam je množstvo nádherných miest, ktoré by som ešte chcela vidieť.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mimi, to jsou překrásné snímky! Nikdy jsem u moře nebyla a už se tam ani nedostanu, tak jsem si aspoň vychutnala tvoje obrázky. Nádhera!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @Hanka: Nikdy nehovor nikdy! Treba veriť a chcieť. Ja som tiež v takej situácii, že o žiadnom cestovaní nemá ani zmysel uvažovať, ale dúfam a pevne verím, že sa to raz zmení.

    OdpovedaťOdstrániť