ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

31. januára 2018

Cestou k Dómu sv. Štefana


Keď som prišla na koniec Flohmarktu, čiže blšieho trhu, obrátila som sa znovu tým smerom, z ktorého som prišla. Už som sa nepredierala davom pomedzi stánky, ale som prešla mimo na chodník ulice súbežnej s trhom. Jej názov je Linke Wienzeile. Lemujú ju domy, ktorý je jeden krajší ako druhý. Sú v rôznych stavebných štýloch, ale najviac je  asi tých secesných. 





V jednom  z domov, popri ktorých som kráčala, som si všimla aj divadlo. Na to, že idete popri ňom, vás upozornia plakety na chodníku venované niektorým hudobným skladateľom. Jeho názov znie Theater an der Wien. Wien v názve znamená názov riečky, ktorá preteká Viedňou. V súčasnosti tečie táto riečka pri budove divadla v podzemí a je prekrytá dlažbou.




Kým človek mesto Viedeň aspoň trošku nepozná, zdá sa mu centrum tohto mesta obrovitánske, ale aj tu sa dajú celkom v pohode prejsť tie najznámejšie miesta peši. Hoci som mala kúpený denný lístok na mestskú dopravu, veľmi som ho nevyužila. Bolo veľmi príjemné počasie, preto som nemala dôvod, aby som k jednotlivým pamätihodnostiam Viedne musela použiť hromadnú dopravu. 


Od trhu som sa dostala znovu ku križovatke, na ktorej som už tiež predtým bola. Prišla som k nej od Karlsplatzu. Tentokrát som sa však už vybrala iným smerom. O chvíľu som kráčala smerom k Opernringu, popri Albertine, cez Kärtnerstrasse až k Štefanskému dómu. (trošku tu pletiem tie nemecké názvy so slovenskými, za čo sa ospravedlňujem). Pred Dómom som si na chvíľu sadla na lavičku a sledovala mumraj na námestí. Moje kríže už začínali pociťovať prejdené kilometre.






  Vianočnú výzdobu mesta som v plnej kráse, čiže večer, nevidela.



 


 
Na Štefanskom námestí som si na chvíľu sadla na lavičku a sledovala mumraj, ktorý bol okolo. Moje kríže už začínali pociťovať prejdené kilometre.
 


Z námestia s najznámejším viedenským kostolom som sa pobrala ďalej. Ulicami ako sú napríklad Graben, či Neuer Markt som prišla znovu k Albertine, okolo ktorej som už v ten deň raz išla. Poza túto budovu som sa dostala do parku s názvom Burggarten. Krásny a upravený park v centre mesta. V lete tu máte možnosť vidieť množstvo mladých Viedenčanov sedieť priamo na tráve. Ja som si tiež na chvíľu sadla na lavičku pri jazierku, ktoré sa nachádza uprostred parku. Park lemuje okrem Albertiny aj Prírodovené múzeum.









Keď som kráčala ďalej, smerom k Burgringu, všimla som si, že na okraji parku je nejaká socha. Keď som prišla bližšie, uvidela som, že je to socha Mozarta. Už som tadiaľto išla v minulosti viackrát, dovtedy som si ju nikdy nevšimla. Ani na jar, keď som sa zúčastnila tematického zájazdu po stopách hudobných skladateľov, sme na tomto mieste neboli. Takže do zbierky sôch hudobníkov mi pribudol aj Mozart. Pred ním je trávnik vysadený červenými kvetmi do tvaru husľového kľúča.




Od sochy som si to namierila k Heidenplatz a do Hofburgu. Z Hofburgu to bol už iba kúsok do Volksgarten. Toto je miesto, kam sa oplatí ísť na jar a v lete, kedy tam kvitne množstvo ruží.










Začiatkom novembra už boli ruže ostrihané a pripravené na zimný odpočinok. No zopár kvitnúcich som predsa len našla.


Jedna jarná fotografia.

Klikni na fotografiu

Oproti námestiu s viedenskou radnicou som vyšla zo záhrady  Volksgarten. Na druhú stranu cesty k radnici som ani nešla. Aj tam bolo veľké stavenisko. Vrcholili prípravy na vianočné trhy.


Začala som si všímať tabule s písmenom U, teda zastávku U-bahnu. Pohľad na baterku mobilu a rovnako tak aj na baterku vo fotoaparáte mi naznačoval, že nielen power môjho organizmu, ale aj power týchto dvoch mojich spoločníkov pri túlačkách Viedňou sú na minime. Nezostávalo mi nič iné, len sa vybrať smerom k autobusovej stanici, odkiaľ som cestovala domov. Na zastávke Schottenring som teda znovu vošla do podzemia a vlakom metra som sa odviezla po zastávku Stadion. Z nej som vošla do nákupného centra, kde som strávila voľný čas do odchodu autobusu. Tam som si našla aj elektrickú zásuvku, aby som si nabila mobil, ináč by som nemala vôbec šancu ukázať cestovný lístok vodičovi.





Pre tých, ktorí Viedeň nepoznajú a chceli by sa tam pozrieť, zapísala som si približnú trasu, ktorou som išla peši z Naschmarktu až po vstup do metra línie U2, ktorou som sa odviezla k autobusovej stanici, kam vás z Bratislavy privezie prepravca Regiojet.

Moja približná trasa
Linke Wienzeile - Friedrichstrasse - Operngasse - Opernring - Operngasse - Albertinaplatz - Tegetthofstrasse - Neuer Markt - Kärtner Strasse - Stephansplatz - Goldschmiedgasse - Jungferngasse - Donnergasse - Graben - Kärtnerstrasse - Maysedergasse - Burgpark - Burgring - Heldenplatz - Burg - Volksgarten - Universitätsring - metro U2 Schottengasse

5 komentárov:

  1. Mám šancu a na jar sa budem prechádzať vo Viedni. Priatelia nás pozývajú. Možno budem chodiť a vaše kroky a chrbtica mi ublížia. S pozdravom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vo Viedni som bola už vo všetkých ročných obdobiach. Jeseň má svoje čaro, ale Viedeň je pre mňa najkrajšia na jar. Vlani som tam bola aj začiatkom apríla, kedy už fungujú fontány, mesto sa začína zelenať. Nech sa vám výlet do Viedne vydarí! Aj ja som vydržala len 6 hodín, domov som išla totálne vyčerpaná.

      Odstrániť
    2. Sehr schöne Innenstadt Bilder und wie man an den Fotos vom Volksgarten sieht zu verschiedenen Jahreszeiten ;-)
      Herzlichen Gruß
      Werner

      Odstrániť
  2. Viedeň je krásne mesto, žiť by som v ňom však nechcel. Cestoval som tam viackrát autobusom spomínanej spoločnosti a stačilo mi vidieť, aká zloženie obyvateľstva sa pohybuje v nákupnom centre, kde má autobus konečnú. Nemčinu tam skoro vôbec nie je počuť. V centre mesta sa to medzi ostatnými turistami stratí, ale tam je to dosť kritické. Celá Európa už dávno nie je to, čo bývala kedysi :-(
    Milan

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nad tým, či by som chcela žiť vo Viedni, som sa nikdy nezamýšľala. S tými obyvateľmi neeurópanmi je to pravda. V tom nákupnom centre Stadion, či ako sa to tam volalo, sa ich pohybovalo určite viac ako pôvodných Európanov. Veď aj na tej fotografii, ktorá je v článku z toho miesta, určite neujdú nikoho pozornosti. Práve včera som počula o ďalšom útoku na Viedenčanov zo strany mladého Afgánca. Asi to tak Rakúšania chceli...
      https://www.aktuality.sk/clanok/570949/za-utokmi-nozom-vo-viedni-je-mlady-afganec/

      Odstrániť