ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

4. júna 2019

Záhrada plná rozkvitnutých ruží


Lístok na cestu do Viedne som si kupovala ešte 14. mája. Tak, ako niektorí ľudia hľadajú lacné letenky, mňa baví získavať cestovné lístky jednej žltej dopravnej spoločnosti. Akciové do Viedne sú za jedno euro. Veľa ich v ponuke nie je, preto ma potešilo, že sa mi už druhý raz podarilo kúpiť taký lacný lístok na cestu tam aj späť. Začiatok júna som volila preto, že som sa chcela ísť pozrieť na kvitnúce ruže vo viedenskej Volksgarten. Tým, že počasie tohoročného mája bolo, aké bolo, nevedela som, či termín kvitnutia ruží trafím správne. Nakoniec ruže boli v plnom rozkvete, ale mierne im uškodili májové dažde. Je jasné, že som do Viedne nešla len kvôli ružiam. Zase som si naplánovala aj hľadanie ďalších sôch Jána Nepomuckého.

Do tohto príspevku dám len to, čo sa týka ruží. Bránou záhrady som prešla približne pol hodiny po poludní. V čase najväčšieho úpalu a aj čo najnevhodnejšieho pre fotenie.


Volksgarten je jedným z najznámejších parkov v bezprostrednej blízkosti historického jadra mesta. Celý park oficiálne patrí k palácu Hofburg, ktorý sa nachádza na juhu parku. V jeho blízkosti sa nachádzajú aj ďalšie veľkolepé a významné paláce a tiež aj najvýznamnejšie divadlo vo Viedni Burgtheater.

Dominantou parku je stavba chrámu Theseus, ktorá sa nachádza v srdci parku. Je to miniatúrna replika Theseus v Aténach. 



Je v nej na tisícky kusov a na stovky druhov ruží. Fascinuje vás ich krása, farby a k tomu tá nádherná vôňa. Som rada, že mi po rokoch konečne vyšla návšteva Viedne aj v čase kvitnutia ruží. V parku bolo v tom istom čase ako ja množstvo ďalších ľudí. Júnové termíny na toto miesto ľudí lákajú. Je tu čo obdivovať aj v iných termínoch roka, ale čas, kedy kvitnú ruže, je pre toto miesto určite najkrajší. Keďže som v tomto parku bola už po niekoľký raz, zamerala som sa len na prehliadku ruží. Popoludňajšia horúčava bola úmorná, zdržiavala som sa viac po chodníkoch, ktoré boli pod košatými korunami stromov, hlavne líp. Ich kvety dodávali vôni ruží ďalší vnem.



















Prvý raz som túto nádheru videla v máji 2007. Odvtedy som si stále plánovala, že musím ísť znovu, no nikdy mi to v tom májovo/júnovom termíne nevyšlo. Z Volksgarten 2007 mám fotografie v TOMTO príspevku. Vtedy sme  boli vo Viedni presne 20. mája. Že to bude trvať celých dvanásť rokov, kým si budem môcť znovu pozrieť rozkvitnutú Volksgarten,  to by som si nebola pomyslela. Preto odporúčam aj vám, ak sa náhodou ocitnete vo Viedni na prelome mája a júna, nezabudnite navštíviť aj toto najfarebnejšie a najvoňavejšie miesto v centre mesta.















Ruže sú hlavnou témou aj TOHTO príspevku.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára