ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

15. februára 2014

Viedeň z Kahlenbergu


Pri jednej mojej návšteve Viedne som sa bola pozrieť aj na Viedeň zhora. Mestskou hromadnou dopravou som sa dostala až na najvyššie položené miesto Viedne, na vrch Kahlenberg, ktorý je súčasťou pohoria Viedenský les. Pre Viedenčanov je toto miesto jedným z najobľúbenejších cieľov jednodňovej turistiky. Z vrchu, vysokého 484 m  je vidieť na celú Viedeň a jej okolie. Samozrejme, za predpokladu, že je pekné počasie.

Na kopci je postavený kostol sv. Jozefa (Kahlenberg Kirche). Pôvodný kostol bol postavený v roku 1629, ale počas Bitky pri Viedni, ktorá bola súčasťou vojny proti Turkom, bol v roku 1683 úplne zničený. Neskôr bol nanovo postavený  a v roku 1785 znovu vysvätený.

Ak by ste aj vy mali niekedy záujem vidieť hlavné mesto Rakúska z nadhľadu, na Kahlenberg sa dostanete napríklad aj tak, že z centra mesta použijete linku metra U4, vystúpite na zastávke Heiligenstadt a tam si počkáte na autobusovú linku 38A.


Toto je už spomenutý kostol sv. Jozefa.



Kúsok od neho je táto fontánka.


Výhľady na mesto a široké okolie boli zastreté oparom, čo je vraj dosť častý jav.
















Raz by som sa chcela pokochať týmito pohľadmi aj pri lepšej viditeľnosti.

Fotografie vznikli 8.6.2010



8 komentárov:

  1. Beautiful photos, Daniela! Have a great weekend!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tam sa už najmenej rok chystám... Bolo síce mesto pod oparom ale aj Dunaj bol po dažďoch a topení sa ľadovcov úplne hnedý... Výhľad však musel byť krásny...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte si tam nebola? Dunaj bol naozaj veľmi hnedý. Preto som hľadala v mojom archíve a našla som aj fotky Dunaja len pár dní predtým, ako som bola vo Viedni. Poslala som ti cez google+.

      Odstrániť
  3. Grüß Dich Daniela,
    da hast aber sehr schöne Bilder vom Kahlenberg runter nach Wien aufgenommen. Immer ist das Wetter ja nicht so. Warst auch schon einmal am Leopoldsberg? Es ist da ein sehr schöner Wanderweg und auch dann hinunter ins Kahlenbergerdorf hinunter zur Donau. Man kann von da mit dem Bus nach Heiligenstadt zurück fahren.
    Herzlichen Gruß
    Werner

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Werner, das war keine Wanderung. Oben und auch dann zurück in die Stadt bin ich mit dem Bus gefahren. Am Abend wartete noch auf mich ein Nachtkonzert in Schönbrunn :-) Ich schreibe davon im weiteren Artikel.

      Odstrániť
  4. Krásný výlet a pěkný výhled, hned bych někam jela taky...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V týchto končinách Viedne som ešte nikdy nebola.

    OdpovedaťOdstrániť