ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

3. septembra 2017

Neusiedl am See mesto


Je najvyšší čas, aby som dokončila rozprávanie o výlete do Neusiedl am See, kde sme boli so synom pred viac ako dvomi týždňami. Z Kalvárie sme zišli naspäť do mesta. Horúčava a zároveň prichádzajúca únava už urobili svoje. Našťastie, samotné mesto toho veľa turistovi na prehliadku neponúka. Prešli sme Hlavným námestím až po morový stĺp.




Jednou zo sôch je na ňom aj sv. Jan Nepomucký. Bol postavený v roku 1713 po strašnom morovom roku na objednávku obce. Svätá trojjedinosť, tróniaca na vysokom stĺpe, je okrem Nepomuckého obklopená ďalšími tromi sochami svätých:  Rochus, Rozália a Sebastián.



Na tomto mieste môj syn prehliadku mesta ukončil. Sadol si na lavičku pod sv. Trojicou a venoval sa mobilnému telefónu.


Ja som ešte sama prešla námestie až na jeho koniec a potom som vybehla do jednej z bočných ulíc, aby som si pozrela kostol. Cestou tam som prechádzala okolo sochy sv. Floriána.


Katolícky kostol, ako som už napísala, stojí na vyvýšenom mieste v uličke nad Hlavným námestím.




Za kostolom som videla cintorín.  Z domácich príprav som vedela, že v meste je ešte jedna historická pamiatka. Je to zrúcanina Tabor, ktorú považujú za skrytý symbol mesta. Tá sa nachádza ešte ďalej za cintorínom, no tam som už nešla ani ja.

Kúsok od kostola stojí kamenná studňa, na ktorej je rok založenia 1892.


Okrem už doteraz vymenovaných sakrálnych pamiatok som si v meste všimla ešte budovu radnice. Nie všetko som v meste fotila. Do príchodu autobusu som mala ešte dosť času, tak som už len hľadala tieň, kam by som sa pred horúcim slnkom schovala.




V tomto mestečku som určite nebola poslednýkrát. Na bicykli si tam znovu niekedy výlet urobím. Dovtedy dovidenia!




 Ak by ste mali záujem o ďalšie články z tohto miesta, čítať môžete TU.

2 komentáre:

  1. To musel být fajn výlet, i když asi vedro. Městečko má nádherné památky ... dostala mi kalvárie úžasná a pěkné výhledy. Hezké příspěvky.

    OdpovedaťOdstrániť