ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

20. septembra 2018

Poľovnícky zámok Eckartsau


Cieľom mojej prvej dlhšej cyklotúry na novom bicykli bol rakúsky zámok v dedine Eckartsau. Už som raz dávno na tomto mieste bola. Keďže je to už dlhých sedem rokov, chcela som si spomienky oživiť. Tá cyklotúra mala mať pôvodne viac navštívených miest, niektoré z nich som prešla na bicykli už pred tými siedmimi rokmi,  no nakoniec som bola iba v Eckartsau. Kto má záujem dozvedieť sa, prečo sa tak stalo, môže sa o tom  dočítať na mojom cyklistickom blogu.




Wikipédia hovorí o vzniku zámku toto:

Zámok bol postavený na mieste niekdajšieho obranného vodného hradu z 12. storočia. V prvej písomnej zmienke, pochádzajúcej z roku 1180, sú ako prví vlastníci spomenutí rytieri z Eckartsau.  
Viac tu.

K zámku vás z obce navedú informačné tabule, dá sa k nemu dostať aj od cyklistickej cesty Eurovelo6. Tak som sa tam dostala pri mojej prvej návšteve tohto miesta. Momentálne je však cyklistická cesta na tomto úseku v rekonštrukcii.



Zámok je situovaný priamo v lužnon lese, ktorý je súčasťou národného parku Donau-Auen. Je to naozaj nádherné miesto.



Okolo sa rozprestiera úžasný rozľahlý​ pestrofarebný park s množstvom miest na posedenie a oddych. Môžete si vybrať, či si sadnete na lavičku, čo hojdacej siete, alebo do lehátka.  Aj ja som mala zálusk, či vyskúšam hojdaciu sieť, no tú mi pred zrakom obsadila iná skupinka ľudí.




Toto je pohľad na zámok z opačnej strany. Prístup je z oboch strán.




Nádvorie s posedením pre hostí.



Nazrela som aj do vstupnej haly, ale ako je vidieť z fotografií, obe schodištia boli pre ďalší vstup uzavreté.




V čase, kedy sme tam boli, sme mohli navštíviť aj expozíciu interaktívnej výstavy s názvom  "Karl & Zita - v tieni histórie", ktorá bola sprístupnená ešte v máji tohto roku pri príležitosti  pamätného roku 2018.  Poskytuje pohľad na obdobie prevratov a zmien, sprístupňuje informácie o osude, ktorý zasiahol cisársku rodinu a tiež aj o rozpadajúcej sa monarchii.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára