ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

15. júna 2017

V Heiligenkreuzi po tretí raz


Kláštor v Heiligenkreuzi, najstarší cisterciátsky kláštor na svete, v ktorom nepretržite od založenia žijú mnísi, ste už na tomto blogu mohli vidieť. Pri poslednej návšteve tejto obce som sa zamerala hlavne na miesta, ktoré som pri predošlých návštevách nevidela, alebo videla len čiastočne. Prvá zastávka bola krížová cesta. Minule som videla len jej začiatok. Tentokrát som ju prešla celú, ale z opačného konca.

Táto prepychová baroková krížová cesta s trinástimi kaplnkami a hlavnou kaplnkou pri dvanástom zastavení bola postavená v rokoch 1731-1748. Kaplnky sa striedajú s množstvom sôch svätcov. Z kalvárie sú nádherné výhľady do okolia.















Je samozrejmé, že ani tentokrát som neobišla nádvorie kláštora. O ňom som viac písala v dávnejšom príspevku  s názvom Kláštor Heiligenkreuz. Ani dnes však nevynechám možnosť, aby som sem dala zopár fotografií aj z neho.







Keď sme sa zberali z Heiligenkreuzu ďalej, vyšla som ešte jednou z brán z kláštorného areálu. Tam ma prekvapili zaujímavé slnečné hodiny. 




Tieto hodiny sú jedinečné v tom, že čas neukazuje tieň, ale lúč svetla, ktorý sa odráža od zrkadla na sedem metrov vysokom gnonóme. Mozaika znázorňuje narodenie Ježiša Krista a príchod troch mudrcov z východu. Hodiny tu od septembra 2012 vzdávajú hold pravde, slobode a ľudskej dôstojnosti. 


Ako som si ich fotila, do oka mi padla socha sv. Jana Nepomuckého, ktorá stála opodiaľ. Vedela som, že v tejto obci sú sochy dve. Tú druhú objavila moja priateľka úplnou náhodou, keď sa chcela pozrieť na vodu v potoku. Kúsok od tej prvej sochy, hneď za potokom, stála socha druhá. Keď som si googlila sochy Nepomuckého  Dolného Rakúska a Burgenlandu, dočítala som sa, že po sochách Márie a Jozefa, sochy Nepomuckého zastupujú v Rakúsku tretie miesto v najčastejšie predstavovaných svätých.







Na tejto fotografii sú obe sochy v jednom zábere.


V tento deň sme sa zastavili ešte na ďalších dvoch miestach. Dúfam, že nepotrvá dlho a aj o nich prinesiem pár riadkov a fotografií.


4 komentáre: