ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

28. novembra 2017

Messeplatz vo Viedni neexistuje


Keď som si večer deň pred poslednou cestou do Viedne spomenula, že by som si na internete mohla vyhľadať nejaké sochy Nepomuckého, zamerala som sa hlavne na centrum mesta. Na istej internetovej stránke som sa dočítala, že jedna zo sôch je aj neďaleko Mariahilfer Straße. Keď som uvidela fotku sochy a jej pozadie, bolo mi jasné, kde sa približne nachádza. No keď som ju začala presnejšie vyhľadávať na mape Google a tam som si zadala "Messeplatz", čo bolo uvedené pri fotke,  nič také mi nenašlo. Ani nemohlo. Našlo mi iba ulicu Messestraße ktorá bola v úplne iných končinách mesta. To, prečo mi Messeplatz nenašlo, som zistila až doma po návrate z Viedne, keď som sa znovu preklikávala internetovými stránkami.



Po vystúpení z metra na stanici MuseumsQuartier som sochu Jana Nepomuckého nemusela dlho hľadať.  Len čo som sa po východe z nej rozhliadla, už som ju aj zočila. Zaujímavé je, že na tomto mieste som bola v minulosti  už viackrát, no nikdy predtým som si ju nevšimla. No vtedy som ešte  na fotenie sôch Nepomuckého nebola zameraná. 
 



Na internete sa píše presne toto: Na Messeplatz na Mariahilfer Straße sa nachádza socha Jána Nepomuckého. Socha tu bola postavená v roku 1862 a bola vytvorená Antonom Dominikom Fernkornom. Socha je chránená ako kultúrna pamiatka.


A čo som teda zistila o tom Messeplatz - v preklade Trhové námestie?
Toto: Názov Messeplatz sa používal od roku 1927 do roku 1996 na dnešnom Námestí múzea pred MuseumsQuartier ( Takže z toho je úplne jasné, že to už žiaden vyhľadávač na súčasnej mape Viedne nájsť nemôže.


Doma som si pred cestou vyhľadala tri miesta, kde majú stáť sochy Nepomuckého, ale navštívila som iba toto jedno. K ostatným dvom som sa nedostala.

Z  predošlých fotografií je vidieť, že som sa nachádzala blízko inej zaujímavej časti mesta. Len kúsok odtiaľ bolo ďalšie námestie, uprostred ktorého stojí veľké súsošie Márie Terézie a ktoré nesie aj jej meno. Námestie Márie Terézie tvoria po bokoch nádherné historické budovy Prírodovedeckého a Umeleckého múzea. Mimochodom práve Prírodovedecké múzeum vo Viedni patrí k najväčším prírodovedeckým múzeám na svete. Aj tu sa finišovalo so stavbou trhových stánkov.





Keď som už bola v blízkosti Mariahilfer Straße, tak som si prešla aj kúsok tejto ulice. Bola som zvedavá, ako to na nej vyzerá teraz, keď z nej urobili pešiu zónu. Prešla som len po kostol Stiftskirche zum heiligen Kreuz (kláštorný kostol sv. kríža) a druhou stranou ulice som sa vrátila späť k stanici metra. K pešej zóne len toľko, že tých áut sa tam pohybovalo celkom dosť, aj keď bola sobota. Boli to hlavne taxíky. V pracovných dňoch k nim pribudnú ešte aj tie, ktoré zásobujú obchody na tejto ulici.



 

Už kráčam naspäť do stanice metra a odtiaľ pokračujem v ceste tam, kam som mala pôvodne namierené.



**** 

Pre vás, ktorí radi cestujete a využívate pritom funkciu máp Google Street view, mám otázku. Ako ste s ňou spokojní? Ja veľmi. Preto som bola veľmi naštvaná, keď som si pred cestou do Viedne nemohla na mape pozrieť miesta, ktoré som chcela navštíviť. Klik sem:



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára