ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

22. augusta 2017

Letnou linkou do Rakúska


Pomaly to bude týždeň, čo som bola na mojom zatiaľ poslednom letnom výlete. Už po niekoľko rokov vypravuje v letných mesiacoch Slovak Lines autobus za nákupmi alebo oddychom do neďalekého Rakúska. Do outletu v Parndorfe alebo k Neziderskému jazeru. Na mňa sa prostredníctvom Bratislavských novín usmialo šťastie v podobe výhry dvoch cestovných lístkov. Ten, kto ma bližšie pozná, už dopredu vie, že na nákupy v Parndorfe som ich určite nevyužila. Na cestu so mnou som pozvala staršieho syna.


Mestom Neusiedl am See som už prechádzala viackrát. Zatiaľ však len jeho okrajom na bicykli a dvakrát aj centrom, keď som ako spolucestujúca v aute pokračovala ďalej do neďalekého Podersdorfu. Hoci bol horúci letný deň, neplánovala som ho preležať niekde na pláži pri jazere Neusiedler See, ale som si naplánovala trošku dôkladnejšiu prehliadku tohto rakúskeho mestečka. 

Prvá však bola zastávka pri jazere, kde mal autobus konečnú. Neziderské jazero, ako ho prekladáme do slovenčiny, je plytké bezodtokové jazero s mierne slanou vodou na hraniciach Rakúska a Maďarska. Nachádza sa v nadmorskej výške 115 m, jeho plocha je 320 km² a maximálna hĺbka 2 m. Jeho voda nie je nikdy priehľadná a pre mňa ani dosť čistá. Som zvyknutá na inú vodu na kúpanie.  Preto ma kúpanie v ňom vôbec neláka. Raz som si v ňom na chvíľu namočila nohy, nič viac. Tu je o tom dôkaz. Tentoraz ani toľko. Chvíľu sme sa poprechádzali po móle a potom sme sa prešli o kúsok ďalej do prístavu plachetníc.









Keď sme sa rozhodli zmeniť stanovisko, priplávala k mólu táto vyhliadková loď. My sme jej služby využili pri prvej návšteve Neusiedler See v jeseni 2009.







Z prístavu sme sa pobrali smerom k mestu. K prvým domom mesta sme prešli vzdialenosť približne dva a pol kilometra, ale naším ďalším cieľom bola kalvária nad mestom, takže sme pokračovali ďalej za mesto.


Po štyri a pol kilometroch sme boli na mieste. Vtedy sa nám pred zrakom ukázali vežičky sakrálnych stavieb na kalvárii. Zámerne sem dávam len jednu fotografiu, pretože  o kalvárii budem písať  v pokračovaní.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára