ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

3. novembra 2012

Pri majáku v Podersdorfe


Uplynuli presne dva týždne odo dňa, kedy som bola sestrou pozvaná na spoločný výlet k neďalekému Neziderskému jazeru v Rakúsku. Ja som v tých miestach bola už viackrát, ale sestra tam ešte nikdy nebola. U nás sa ukazovalo celkom pekné počasie, s výletom som teda súhlasila, dokonca som sa mu veľmi potešila.

Keďže si zvyknem odchody na výlety plánovať na dopoludňajšie hodiny, čas odchodu z Bratislavy bol pre mňa trošku neobvyklý. Bolo už skoro štvrť na tri, keď sme vystúpili z auta v mestečku Podersdorf am See, ktoré leží na brehu známeho jazera Neusiedler See. Mestečko Podersdorf je súčasťou najvýchodnejšej a zároveň aj najmladšej rakúskej spolkovej krajiny Burgenland,  krajiny, ktorá ponúka množstvo prírodných krás, medzi ktoré patrí aj spomínané jazero. Od auta sme prešli iba kúsok a ocitli sme sa na ceste, ktorá viedla k prístavu, ktorému dominuje maják. Asi aj vďaka majáku je toto miesto obľúbenou výletnou destináciou pre peších turistov aj cyklistov.  Ja osobne som tu už bola tiež aj na bicykli.



Bolo teda úplne logické, že aj naše prvé kroky viedli práve k majáku. Voda v jazere bola tentoraz pokojná a celkom čistá. Z mojich doterajších návštev som ju takú zažilla iba raz. Len počasie nebolo práve najvhodnejšie pre fotografovanie. Nad vodou sa vznášal opar, kvôli ktorému  nebolo vôbec vidieť druhý breh jazera a kopce, ktoré sa vypínajú na jeho opačnej strane. Hladinu jazera nezdobili ani zvyčajné plachetnice. Preto sme sa tu ani veľmi dlho nezdržali a rozhodli sme sa, že sa domov ešte nevrátime a že využijeme blízkosť maďarských hraníc a náš výlet sme z Podersdorfu presmerovali práve do Maďarska.  No o tom zase niekedy inokedy. Teraz by som chcela ukázať to, čo sa dá vidieť pri Neziderskom jazere.



                                                                                                                                          
                                                      



     
 






















Nedalo mi, aby som sa nevrátila aj k fotografiám mojich predošlých návštev tohto miesta. Tieto budú v príspevku, ktorý bude nasledovať za týmto.



8 komentárov:

  1. Ja już nie nadążam za Tobą z tymi zmianami. Ale teraz jest dobrze, bo nie muszę Cię szukać. Miejsce w którym byłaś jest bardzo ładne. Bardzo lubię jeziora, chociaż kocham morze. Pozdrawiam.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krasne mesto pri vode ... a nadherna tvoja fotka ! Pozdravujem !

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Giga + Dani: Ďakujem obom za vaše milé komentáre.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásne fotky...pekné mestečko s majákom...ale najviac sa mi páčil ten mlyn...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ho aj ty dobre poznáš. A mlyn mám aj tu:
      http://fotografiedb.wordpress.com/2013/08/29/veterny-mlyn-v-podersdorfe/

      Odstrániť
  5. je tam nádherne, snáď sa tam raz dostanem aj ja :) aďa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Podersdorf som navšívila len raz, a veľmi sa mi tam páčilo. Vaše fotky mi ho budú stále pripomínať. Super.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ďakujem obom anonymným autorom komentárov za návštevu blogu aj za napísanie pár slov :-)

    OdpovedaťOdstrániť