ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

28. marca 2010

Londýn 2009


Pred rokom prvý raz v Londýne

Je to práve rok, čo som zavítala konečne aj do britskej metropoly. Myšlienka, zorganizovať tento výlet mi skrsla v hlave v momente, keď mi do mailovej schránky prišiel oznam o akcii vtedy ešte existujúcej leteckej spoločnosti. Jej názov bol "Letíte dvaja, platí jeden". Moju sestru som nemusela vôbec  dlho prehovárať. Bol ešte len december a my sme si letenku kúpili na tretiu dekádu marca. V tom čase mala byť v Londýne aj moja kamarátka, tak sme termín prispôsobili tejto skutočnosti. Ceste predchádzalo hľadanie ubytovania a štúdium aspoň základných poznatkov o Londýne.

Tri mesiace ubehli veľmi rýchlo a nastal deň D.  21. marca sme sa v dopoludňajších hodinách dostavili na bratislavské letisko, odkiaľ malo naše lietadlo odlet presne o dvanástej. Let uplynul bez problémov a po dvoch hodinách sme vystúpili na letisku v Lutone. Odtiaľ sme sa autobusom dostali do Londýna na stanicu Victoria. Tu sme vytiahli pripravenú mapu a podľa nej sme sa veľmi rýchlo peši dostali do nášho hotela, kde sme sa zložili a po krátkom oddychu sme vyrazili prvý raz do mesta. Ako prvé sme si išli nájsť miesto a čas odchodu autobusu do Windsoru, kam sme mali naplánované ísť hneď na druhý deň. To sme bez problémov zvládli a potom sme sa už mohli venovať len pamiatkam v meste. Keďže sme od Buckinghamského paláca nebývali ďaleko, naša cesta viedla tam. A tu bolo hneď moje prvé prekvapenie. Z televízie a z fotografií som poznala toto miesto tak, že sa tam tlačili stovky ľudí. Keď sme tam prišli my, bolo ich tam len zopár.


Od paláca bol iba kúsok do Green parku, kde sme obdivovali množstvo rozkvitnutých narcisov. Do hotela sme sa potom vybrali inou cestou, než tou, ktorou sme prišli.




Na druhý deň sme išli na dohodnuté stretnutie s mojou kamarátkou do Windsoru. Keďže sme cestovali linkou č. 702 bez prestupu, videli sme aj veľký kus Londýna. Do Windsoru sme prišli okolo obeda, ona nás už čakala na dohodnutom mieste - neďaleko sochy kráľovnej Victorie. Tu sme strávili celé popoludnie a o pol šiestej sme sa tou istou linkou vybrali naspäť do Londýna.
















Na tretí deň sme si naplánovali pešiu obhliadku mesta, takže to boli všetko pamätihodnosti, ktoré sa nachádzali bližšie k nášmu hotelu. Namiesto slov nech hovoria fotografie.
 

Pokračujem nabudúce...






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára